Wednesday, 4 August 2010

Mengata ke mengumpat?Whatever...

Pernah tak ada orang ceritakan satu gosip pada kau tentang seseorang, and cakap, "Betul dia buat macam tu. Takkan la aku nak tipu. Bukan aku dapat apa pun kalau reka reka cerita"


Korang tak rasa ke memang wujud jenis orang yang tabiatnya adalah mereka-reka cerita dan berbohong segala dengan riak muka yang sangat meyakinkan, walaupun hakikatnya dia memang tak dapat apa apa pun daripada perbuatan tu (okay, dia dapat dosa). Macam macam manusia ni. Honestly i'm the type who easily get annoyed. Memang easily annoyed:


***Tengok cerita Melayu yang tak habis habis pasal rempit and bohsia. Takde modal lain ke? - Annoyed.

***Bila berdepan dengan cashier yang tarik muka and scan barang hentak hentak. Serius aku sound. "Boleh senyum sikit tak? And barang i tu fragile, please jangan hentak hentak. Mana manager you?" Menggelabah kau minta maaf. -Annoyed.


***Dengar kisah percintaan orang lain yang banyak gila drama. Dah break-off tu move on je la. Sebab bila kau dah totally move on percayalah kau akan malu dengan semua drama drama yang kau create tu. So? -Annoying gila.


***Bila orang nak mengumpat tapi cakap, "Bukan nak mengumpat, tapi nak cerita benda yang betul je. Untuk pengajaran." Kalau nak cerita untuk pengajaran takyah la sebut nama orang yang jadi bahan umpatan tu. Tah pape betul la. -Annoyed.


***Baca blog yang guna bhse sgktan, are-yart rempit aq x sukew gilew dowh tapi kadang kadang pelat pula - caye tak bley tito cakit pewot tadi mamam nacik baci jangan la itot caye, cebok je awak ni (siapa nak ikut kau pergi cebok?), tuLiSaN seKejaP beSAr sekeJaP kEciL cApS lOcK KAu rOSAk kE? ditambah pula dengan layout yang banyak widget berkelip kelip dan juga lagu yang tiba tiba menjelma kuat gila bila aku klik blog kau menyebabkan aku menggelupur cari butang mute di tepi desktop oh belum cakap lagi warna tulisan yang menyakitkan mata aku yang dah tua ni OMG rasa nak mencarut. -Annoying gila kentang tolonggggg!!!


Okay back to the subject. So boleh faham tak macam mana mudahnya i rasa annoyed dengan orang yang jenis suka memburuk burukkan orang and cakap dengan yakinnya, "Betulll, takkan la aku nak tipu. Bukan aku dapat apa pun". Tambah tambah lagi bila orang tu memang terkenal dengan mulut kepoh cari pasal. Muka annoying aku memang dah tak boleh nak berlakon lagi dah kot. Depan depan juga aku tunjukkan.


So,diharap kepada yang rasa rasa dirinya macam tu, cepat cepatlah bertaubat. Tak baik memburukkan orang. Cermin diri tu dulu sebelum mengata orang. Perkara ni pernah jadi kat aku dulu dan sekarang orang itu telah menerima balasannya. Hilang kawan kawan dan kekasih sekaligus. Nak buat macamana kan, dah hati busuk.


Walau apapun, hidup ini adalah pengajaran buat kita setiap hari. Buang yang keruh, ambil yang jernih. Semoga hidup kita akan diberkati. PEACE NO WAR V^,^V

2 comments:

redEyes said...

Tak leh blah....perut ku sakit gelak mengenangkan sebahagiannya pernah terjadi dalam rentetan hidupku.....kekekeke....two thumbs up....

ENY said...

hehe itulah lumrah alam...anyway thnks jalan2 kt blog ai yg xseberapa ni :)