Thursday, 10 June 2010

Letih yang berbaloi baloi

"Bila nak balik?"
"Tengoklah Sabtu ni cmne.."
"Balik kerja Sabtu tu abah amik,dalam kul 1,jangan lupa tau,kang mak long merajuk ko tak datang..."
"Ha,ye2,InsyaAllah mak..."
Tutt...tuttt...
"Aik,letak hp tak bagi salam pun huhu"...

Macam tu lah perbualan aku dengan mak petang tadi. Erm,event yang dimaksudkan tu hari perkahwinan sepupu aku yang akan diadakan di Beaufort Ahad ni. Rasa malas je nak pergi memandangkan penat masih lagi terasa waktu adik kahwin hujung minggu lalu. Nak tak nak kena pergi juga.Takut mak long kesayangan aku tu merajuk lak haha..
Bila diingatkan balik hujung minggu tu,fuhhh...kena rehat berbulan bulan ni baru hilang segala penat lelah tu.Dah lah jadi photographer, kena jadi assistant chef lagi. Demam pun tak kebah kebah time tu. Paksa diri je buat semua kerja. Ini kalau ada anugerah mau tak menang aku hahaha

Nak jadi photographer yang berjaya,kena sentiasa belajar belajar dan belajar..Buat masa ni,aku masih belum pandai nak dapatkan shoots yang menarik.Masih banyak yang perlu aku belajar lagi.Aku akan terus belajar sehingga aku dah boleh survive dan boleh menceburi bidang ini secara profesional.Cehh,angan angan setinggi awan.Jangan jatuh dah le ^,^

Namun yang aku sangat sangat puas hati semuanya berjalan lancar hari tu. Bahagia melihat seluruh keluarga gembira terutamanya wajah mak dan abah. Sebak melihat mak berpeluk peluk dengan adik yang kini telah sah menjadi isteri orang. Bermacam macam nasihat mak berikan. Semoga jodoh adik akan berkekalan ke hujung nyawa.Aminn....

No comments: