Saturday, 19 June 2010

Everything that we do is kungfu

Excellent!
Two Thumbs Up!

Thats two words describe for the movie yang aku tengok kat cinema this evening..Perghh, best sangat. Nak tau apa dia? Ha,tengok poster dia kat bawah ni;




Yess!Karate Kid...Wachaaaa

Aku sungguh teruja melihat filem ini. Betul betul terkesan di hati. Jalan cerita best. Pelakon pun best2. Cute je tengok Jaden Smith (son of Will Smith~my idol ^,~) kecil kecil dah berminat dengan seni kungfu ini. Ditambah lagi dengan pelakon feberet sejak zaman berzaman, Jackie Chan, bertambah meriah lah filem ini dibuatnya.
But the most important, pujian harus diberikan kepada jalan cerita yang begitu baik dari mula hingga akhir. Aku tak pandai nak buat sinopsis cerita ni, ayat tunggang langgang kang. Dah la dulu karangan pun nyawa nyawa tapir je, so senang cerita, korang tengoklah sendiri ya. Aku jamin korang takkan rugi sesen pun bila tengok cerita ni. Lu caya wa beb. Hehe.

Tapi ada satu ayat yang disebut oleh Jackie Chan dalam filem ini yang membuat aku teringat ingat sampai sekarang.Dan bila di translate macam ni lah bunyinya,

"Walau bagaimanapun kesusahan yang kita alami dalam kehidupan ini, terpulanglah kepada kita sama ada kita memilih untuk bangkit atau cuma berserah sahaja"

Sampai bila bila aku akan alert dengan quote ini.Sebagai motivasi diri.Thanks to Karate Kid. So,mari kita tengok gambar aksi aksi menarik dalam filem ini. Adioss...









For those yang dah tengok,from now on marilah kita sama sama put on and put off our jacket everyday to learn kungfu. Haha ^,~

2 comments:

darkwing54 said...

uih,moh berkungfu,wachaaaaa

ENY said...

haha..moh2...aribaa2 wachaaaa