Wednesday, 3 February 2010

Bangun awal

Pagi ni saya bangun awal. Pukul 3 setengah pagi macam tu saya dah terjaga. Entah kenapa saya boleh buat perangai bangun awal macam tu hari ni. Cuba nak pejam kan mata balik, tak boleh. Macam macam cara saya cuba. Ini termasuk pejam mata dan tutup muka pakai bantal, pejam mata dan tutup mata pakai tangan, dan pejam mata dan tutup mata pakai selimut. Semua tak jalan. Ada juga saya cuba pasang lampu dan buat buat tutup balik konon konon nak ikut cara yang biasa saya buat sebelum tidur. Tak jalan jugak. Kepala otak saya berat nak pergi tetak orang waktu tu. Tapi saya batalkan.

Dah tak boleh tidur, saya pergi dapur cadang nak buat air teh tarik kaw2. Saya melepak di luar rumah sambil menikmati kedinginan pagi. Saya duduk santai di kerusi luar beranda dan terus hirup air teh 2-3 das. Nyaman sungguh. Terasa macam kat Hawaii.Hulala hula hupp...

Dah habis minum air, saya masuk ke rumah. Niat saya waktu tu nak terus mandi dan bersiap pergi kerja. Sesekali datang pejabat awal, apa salah nya kan? Jam baru pukul 4.10 pagi. Azan Subuh pun masih tak berkumandang lagi. Jadi saya berbaring sebentar sementara menunggu masuk waktu.Erm, terfikir apa nak buat kat ofis nanti;

1)Nak buat draft surat untuk sub-con
2)Nak scan dokumen dan email kepada Project Manager yang sekarang ni tengah kursus bersama engineer2 yang lain kat Tawau (rileks sikit bila dia tak ada ni, boleh buat konsert tak berbayar kat ofis hahahaha~gelak evil)
3)Nak update blog (sebelum update kena sarapan kaw2 dulu baru keluar idea macam air kat kepala otak ni)
4)Tidur (erkk, boleh masuk dalam senarai ke ni??wkakakaka)

Laa, da pukul 7.50 pagi..Aisehhh, tertidur la pulak. Lambat lagi la pergi ofis nampaknya ni...Ermm, mak saya pandai buat buat menyapu di sebelah saya dan tutup kipas sewaktu saya tidur. Sarkastik juga mak saya ni. Nak buat kering sambung tidur, nampak macam derhaka. Nak je packing barang pergi carik rumah sewa waktu tu huhu...saya batalkan niat dan terus pergi mandi bersiap siap nak ke pejabat. Sebelum pergi mandi, saya cuba menyiasat apa yang ada di bawah tudung saji. Wahhhh, karipap. Lama juga saya tak makan karipap buatan tangan mak saya. Ada dalam 5 ketul karipap, semua saya makan sekaligus. Basuh muka dan gosok gigi belakang kira hahahaha...

Bersambung..

3 comments:

darkwing54 said...

5 ktul,sekaligus????ermmmm

ENY said...

well..u know me sayang hahahaha...erkk,kurang poin kew??

darkwing54 said...

haha,leh join skali,wahahaa