Monday, 1 August 2011

1 Ramadhan 1432

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh....(eceh,bulan puasa baru nak bagi salam penuh,menyampah!)

Terlalu banyak yang hendak diperkatakan, terlalu banyak yang nak diluahkan, terlalu banyak yang telah berlaku sepanjang beberapa bulan ini tapi segala yang terjadi adalah ketentuan Tuhan. Berat jer bunyinya kan? Biarlah,apa pun, aku dah menerimanya dengan hati yang tenang.

Seperti kawan rapat aku selalu katakan, sebelum ni aku dah melalui pelbagai rintangan dan dugaan dalam hidup ini,so takkan masalah yang terjadi baru baru ini aku takkan dapat hadapinya pula.. Dear, berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikulnya, tetapi alhamdulillah, aku akan lebih tabah menghadapi hidup yang mendatang...

Lupakan kisah lama, anggap ia sebagai satu sejarah yang mematangkan fikiran kita untuk menempuh kehidupan masa depan yang mungkin lebih mencabar..

Hari ni kita dah mula berpuasa, aku berharap puasa aku tahun ini lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya, semoga amal ibadahku diterima olehNya, amin...

Kepada sesiapa yang pernah membahagiakan hidup ini walaupun seketika, terima kasih ku ucapkan, segala yang terjadi mungkin ada hikmahnya, walau sakit untuk diterima tetapi itulah kehidupan, apabila segalanya telah selesai, dan kita memang telah ditakdirkan untuk bersama, aku akan menerimanya dengan hati yang terbuka sebab Allah tahu apa yang terbaik untuk hambaNya....

2 comments:

boyarque said...

Allah Maha Mengetahui....apa yang terjadi ada sebab dan musababnya.

Kita sebagai hambaNya di samping mencari kebahagiaan duniawi, wajib juga mencari keredhaanNya.

ENY said...

yup,betul2...thanks bro :)